• رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی:
  • ظرفیت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای دستیابی به رکورد صادراتی یک میلیارد دلاری محصولات دانش‌بنیان

  • ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت:امیدواریم رکورد صادراتی شهرک هر سال با یک ضریب خوبی، ترجیحا بیشتر از دو، رشد داشته باشد و با توجه به ظرفیت‌های استان و شرکت‌های مستقر در شهرک، طی یک افق ۵ ساله شهرک به یک میلیارد دلاری برسد.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، امیرحسین امیرآبادی درباره توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان و شکوفایی آن یا به بیان دقیق‌تر دانش‌بنیان کردن اقتصاد سالهاست مورد توجه مقام معظم رهبری و دولت بوده است. در دو سال پیاپی رشد و جهش تولید به عنوان شعار سال مطرح بوده و بیش از ۱۰ سال است که موضوعات اقتصادی توسط مقام معظم رهبری در شعار سال گنجانده شده است که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، در دولت سیزدهم کلمه دانش‌بنیان به عنوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه و این ماموریت به صورت رسمی هم در کشور تعیین شد.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: ما به جهش جدی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان نیاز داریم. شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ظرفیت خوبی در این حوزه دارد و از سالهای دور در حوزه فناوری فعال بوده و حتی در تعریف این حوزه پیشرو بوده است به همین دلیل شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در آن وجود دارد که محصولات خوبی تولید می‌کنند.

میرآبادی تصریح کرد: این دومین بار است که از سال ۱۴۰۲ تاکنون، کمپ بین‌المللی سازی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود و هر دو بار نیز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان میزبان این برنامه در استان بوده است به همین ما این شهرک را به عنوان یک یار جدی خود تلقی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های توانمند صادراتی دارای رکورد در این شهرک وجود دارد، اظهار کرد: گفتگوهای خوبی چه از منظر توانمندی‌های موجود و چه از منظر شناسایی چالش‌ها و راهکارهای موجود انجام شده است. باید توجه داشت که پیگیری و حل این چالش‌ها در نهایت حل چالش‌های کل سیستم را به دنبال دارد. به همین دلیل ما هم در برنامه‌های شهرک مشارکت داریم.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: شرکت‌ها دنبال رفع مسائل خود هستند و بنابراین پیگیری صرف برای آن‌ها بی فایده است به همین دلیل همواره تلاش کردیم که درباره حل مشکلات آنان پیگیری موثر داشته باشیم و از اقدامات خود گزارش دهیم. امیدواریم رکورد صادراتی شهرک هر سال با یک ضریب خوبی، ترجیحا بیشتر از دو، رشد داشته باشد و با توجه به ظرفیت‌های استان و شرکت‌های مستقر در شهرک، طی یک افق ۵ ساله شهرک به یک میلیارد دلاری برسد.

تعداد بازدید : ۹۹      تاریخ: 1403/03/27

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت